miércoles, 4 de febrero de 2009

Sobre la publicitat SUBLIMINAL!

Arrel de les sessions en que vam veure els video del Mickey i l'anunci de Playstation (molt curiós sense dubte!) m'he interessat una mica sobre el tema de la publitat subliminal.

Suposo que a molts en crida l'atenció ja que la idea de que hem vist un anunci i ens han insertat un missatge que conscient no hem interpret i ens ha passat desapercebuts es com a mínim intrigrant.

La publicitat subliminal es veu que va nèixer a Nova Jersey quan James Vicary va intercalar dos fotogrames en una pel·licula, un amb un anunci decoca-cola i l'altre crispetes. Segons dieuen les vendes d'ambdós productes es van incrementar al cinema...

Em sembla molt interessant però alhora em provoca certa por pensar en si realment la ment humana es tant facilment manipulable, o digue-m'ho d'una altra manera: són realment tant imperceptiblement manipulables.

Em sembla un tema apassionant.

El que si que és veritat és que a MÉS CONSCIÈNCIA MENYS MANIPULACIÓ.

Pel que he estat mirant és dificil saber fins a quin punt poden impactar els missatges subliminals en la ment humana però mentrestant algun estudiós no trobi la resposta aquí us deixo unes imatges curioses sobre publicitat subliminal:


Aquí podem veure la paraula SEX:



Quan veig aquest tipus d'anuncis hem pregunto on acaba la casualitat i comença la intencionalitat. Potser tot és intenció...



Als informatius podem veure les paraules: "pensiones, empleo, vivienda, educación, bienestar, menos impuestos" quan es donava alguna noticia que feia referència al PP.











Jo hem pregunto una cosa que potser algú em prodria respondre: Si la publicitat subliminal està prohibida i això que veiem en aquesta imatge és veritat (la meva font es bona?), no és denunciable? No és molt greu? ¿?¿



Aquí us ho deixo perquè reflexioneu.

No hay comentarios: