miércoles, 4 de febrero de 2009

La telebasura

Avui en dia ningú no mou un dit si no és per diners.

Podem veure a la televisió programes interessants? Podriem dir que els programes que tenen més audiència són els millors....






S'ens obre un ampli ventall de definicions i característiques per decidir què és un bon programa.

Jo personalment encara m'he d'educar en aquest aspecte, però del que estic convençuda és que de ben segur no puc dir que un bon programa són els "Aquí hay tomate" "Corazón corazón".... que hem de fer llavors si això és el que ven?

És un incògnita que no se solucionar, ja que des de la nostra visió els mestres ens ajudem dels mitjans audiovisuals per que els nostres alumnes puguin captar nous coneixements i experiències que poden aprendre, però el fet és que la productora que vol guanyar diners amb el programa no té aquesta mateixa finalitat.

Que han de fer doncs pares i mestres? Ensenyar al nen a seleccionar la informació audiovisual que li arriba perquè es quedi amb la que pot aprofitar.

Això éss un repte perquè si jo hem miro, i penso que JO he de ser qui ha d'ensenyar això als nens crec que hem faltaria que algú m'hagués ensenyat a mi? Com dic, personalment m'ho plantejo com un repte per mi i per la meva futura professió.


Amb aquesta assignatura no puc dir que m'hagin ensenyat a aprendre a mirar (perquè hauriem necessitat molt de temps) però sí a activar la capacitat crítica de la que disposo per filtrar els missatges que m'arriben dels mitjans audiovisuals, que és un primer pas per superar el repte.


No hay comentarios: